Kije karpiowe

Wszystko co dotyczy wyposażenia karpiarza

Re: Kije karpiowe

Postprzez pok14 » 12 Lut 2010, 14:23

Nie ma sprawy pytaj. To oszczędza późniejsze rozczarowania z nietrafnych wyborów. Lepiej zapytać niż potem sobie w brodę pluć , że się tego nie zrobiło. Nie jesteśmy fachowcami w takim sensie, że doktoryzujemy się nad technicznymi aspektami produkcji kijów czy kołowrotków. Nas interesuje wartość użytkowa . Albo coś jest dobrze zrobione albo nie. Omijamy tanie namiastki sprzętu wybieramy dla siebie i polecamy innym to co się już sprawdziło i jest dobre. Ceny są różne. Nawet w przedziałach cenowych tych niższych można znaleźć naprawdę fajny sprzęt. Po prostu po latach zasiadek nad wodą i przerzuconego przez ręce sprzętu wiemy trochę więcej. Dojdziesz do tego i Ty.
Awatar użytkownika
pok14
Moderator
Moderator
 
Posty: 138
Dołączenie: 18 Mar 2009, 20:20
Miejscowość: Sandomierz

Re: Kije karpiowe

Postprzez azja » 12 Lut 2010, 15:40

panie Poku po częsi się z tobą zgadzam ale nie sugeruj ludziom że nowości to be ,bo jaśli człowiek tak będzie podchodził do nowości jak ty to dalej w naszych rękach byłu by leszczynówy albo bambusy, i żyłki ze zmywaka,poku świat idzie do przodu i czy się komuś to podoba czy nie ,to musimy nowości sprawdzać a starocie wypychać do lamusa. Cezar bez urazy ale ja mam takie zdanie.
azja
Skarbnik
Skarbnik
 
Posty: 97
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 11:14

Re: Kije karpiowe

Postprzez pok14 » 12 Lut 2010, 17:01

Azja, ja nie twierdzę, że wszystkie nowości są be. Nie ma już za wiele do poprawy w sprzęcie czołowych światowych firm jakie są na rynku. Doświadczenie z lat ubiegłych wskazuje, że poprawianie czegoś dobrego, może wyjść w większości przypadków na gorsze.
Tak było z kijami Shimano i Daiwa. Jakoś wszyscy szukają starszych wersji a pozbywają się tych na które rzucili się bo były nowościami roku. Opisywane w prasie, w internecie, zapowiadane z dużym wyprzedzeniem, chwalone przez teoretyków, mądrali i naganiaczy.
O nowościach sądzę, że na dobrą sprawę gówno o nich wiadomo jak wchodzą jako nowości na dany rok. Dopiero jak ktoś to z sensem przetestuje przez sezon to można coś o nich powiedzieć.
Ja nie mam kasy na kupowanie nowości i przekonywanie się że kupiłem gówienko w ładnym opakowaniu.
Chwyty marketingowe mało na mnie działają i nie dam się nabrać na cukierkowe gadki producenta czy dystrybutora.
100 razy bardziej cenie sobie opinię użytkownika z nad wody niż wyidealizowany opis możliwości podawany przez wprowadzających sprzęt na rynek.
Ja nikomu nie odradzam kupowania nowości ani nie uważam, że mam monopol na rację. Kupowanie nowości to loteria. Wywalasz ciężką kasę "za nowość". Nie spasuje Ci i chcesz odzyskać pieniądze więc sprzedajesz. Tracisz podwójnie kasę i sezon użytkowania sprzętu, który nie spełnia oczekiwań.
Masz parcie na nowość - kupuj bo to Twoja wola. Nikt tego nikomu nie zabrania. Będzie jak znalazł w przyszłym sezonie kogo spytać jak się kije czy młynki sprawowały.
Awatar użytkownika
pok14
Moderator
Moderator
 
Posty: 138
Dołączenie: 18 Mar 2009, 20:20
Miejscowość: Sandomierz

Re: Kije karpiowe

Postprzez KRON » 12 Lut 2010, 22:07

I A zja i Pok mają rację ale więcej jest jej po stronie Poka.
Wyjaśnię.
Jako że od kilku sezonów stałem się "zawodowym" narciarzem :shock: porównam kije właśnie do nart.
Model nart z roku 2005 poprzez kolejne ewoluował w dwóch płaszczyznach. Kolorystyka i cena. Cena za model rosła a szata graficzna stawała sie coraz bardziej agresywna. Dzisiaj wygląda to tak że technologie wpakowane w narty z 2005 są takie same jak dziś. Nie różnią się nawet za badzo materiałem z jakiego je wykonano. Różnice to może parę warstw lakiery więcej a w przypadku kiji karpiowych może parę gram maty.
Azja z kijami jest tak. Gdybym co rok chciał testować nowe modele nigdy nie umiałbym opisać żadnego modelu wstecz. Nie ma na to czasu. Wiesz jak powinny wyglądać testy zanim kij trafi do sprzedaży i opinie o nim powinny być obiektywne?
Minimum 2 sezony ekstremy w testach. Zbiorniki zaporowe oraz wody małe. Pełna eksploatacja fizyczna czyli mechaniczna. Jeżeli ktoś po 2 latach wprowadza potem kij do sprzedaży ma prawo mówić o walorach użytkowych. Inaczej kij jednoroczny kiedy stworzono go na planach jesienią a zimą go skręcono żeby na wiosnę wstawić w katalog moja się z prawdą w każdym calu.
Ja mam kije rożne. Ale żaden kij nowy jeszcze mnie nie przekonał abym stare postawił w kat. A odwrotnie Azja. Stare uświadamiają mi ze każda nowość od dobrych kilku lat to czysta ch....nia która z jakością ma niewiele wspólnego a ceniona jest jak Merol w diamentach.
Technologie i całe systemy produkcji od lat stoją w Chinach i to chinol kręci maty. Potem tylko cena uwzględnia ilość zawojów :lol: .
Niemniej Ty Azja też masz sporo racji ale jest ona wąska. Dlaczego zapytasz. Dlatego ze sam co rok nie potestujesz nowości i nie bedziesz wstanie obiektywnie opowiedzieć o niej. Nikt nowości nie da Ci nawet na dzień testów żebyś mógł choć powiedzieć ..... ten kij świetnie gwizda jak tnie powietrze. I tyle. Chcąc je kupić to poprostu zostaniesz kolekcjonerem kiji. Braknie Ci czasu na jakikolwiek praktyczny test bo wyjdzie kolejna nowość. Jest też jednak sposób aby i nowości praktycznie zbadać. Grupa zapaleńców która podzieli się kto jaką nowosć kupi :lol:
Ta dyskusja wskazuje że jedni to ortodoksyjni praktycy zaś drudzy chłonni wiedzy teoretycznej wizjonerzy.
Ja jestem tym pierwszym - a Wy?
Awatar użytkownika
KRON
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 125
Dołączenie: 18 Mar 2009, 22:40

Re: Kije karpiowe

Postprzez lordmatej » 01 Sie 2010, 10:28

Odświeże trochę temat z kijami.PAnowie!Mam możliwość kupienia taniej kijów tandembaitsa http://www.tandembaits.com/index.php?do ... 7&pid=1893 Czytałem o tym na forach i ma dosyć dobre opinie i co najważniejsze nie spotkałem złych.Zainteresowała mnie w tym kiju opcja SLIM BLANK. Czy może miał ktoś z Was(lub znajomi Wasi) do czynienia z tym czymś?? Mam tak ok 200 250 zł na kija i nie wiem czy warto interesować się TB czy szukać w innej firmie. Aha i nie chciałbym zbierać na droższe kije kilka sezonów bo jestem raczej uniwersalnym wędkarzem i lubie na wiśle posiedzieć i niekarpiować! Aha i opcja 3 składowa jedynie wchodzi w grę oraz 13 ft i 3,00-3,50lbsa Pomożecie??
Awatar użytkownika
lordmatej
 
Posty: 70
Dołączenie: 14 Mar 2010, 18:44
Miejscowość: Sandomierz
numer gadu-gadu: 1906351

Re: Kije karpiowe

Postprzez maniek » 02 Sie 2010, 08:14

Nie mam nic do sprzętu TB, ale kije a szczególnie młynki powinni sobie odpuścić, dlatego lepiej nie ryzykować. Jest "dość" duży wybór patyków innych firm - np. Shimano FORCE MASTER 3,66/3 - 3LBS, tańszy model ALIVIO tejże firmy, DAIWA BLACK WIDOW 3,90/3 - 3 lub 3,5 LBS, oferta Dragona w tym temacie też duża i nawet niezła w porównaniu z TB. Szczytem szczęścia jest "trafienie" na Allegro używek Shimano BEAST MASTER 3,66/3 - 3LBS, super kije, najlepsze trzyskłady jakie wogóle wyprodukowano /już ich nie robią/. Wtym roku już 3-krotnie mogłem kupić takie kije w super stanie za ok. 550 - 600 zł za parę. Zrobisz co zechcesz ale niejedne patyki i młynki miałem i zawsze dobrze radzę, pozdrówka.
maniek
V-ce prezes
V-ce prezes
 
Posty: 3
Dołączenie: 31 Sty 2010, 14:47

Re: Kije karpiowe

Postprzez pok14 » 02 Sie 2010, 09:50

Słuchaj Prezesa. Wie co mówi.Nikt na jego radach nigdy źle nie wyszedł.
Awatar użytkownika
pok14
Moderator
Moderator
 
Posty: 138
Dołączenie: 18 Mar 2009, 20:20
Miejscowość: Sandomierz

Re: Kije karpiowe

Postprzez azja » 02 Sie 2010, 11:59

a tak poważnie lordzie to ze dai spokój z firmami gdzie w nazwie jest BAITS wszystkie te firmy to gówniany temat i szkoda czsu na dyskusje o jakim kolwiek sprzęcie. pozdro
azja
Skarbnik
Skarbnik
 
Posty: 97
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 11:14

Re: Kije karpiowe

Postprzez lordmatej » 02 Sie 2010, 19:36

Dzięki koledzy za opinie,szczególnie THX dla prezesa!!!! Tylko weźcie mi wyjaśnijcie dlaczego producenci robią kije 12 ft 3 składowe a 13ft 2 składowe???Czemu to kurde służy??? Przewalone coś znaleźć 3 częściowego 13ft z wyrzutem 3,5lbsa!!! Kurde żeby nie to że mam małą klitę,mały wózek i małą piwnicę to zanabył bym 390 w 2 składach i po bombkach a tak zostanę chyba przy Mikado Silver eagle!!!! heheheheh Muszę się do Siwego przejść zobaczyć jak mu to 360/2 w golfinę włazi.....
Awatar użytkownika
lordmatej
 
Posty: 70
Dołączenie: 14 Mar 2010, 18:44
Miejscowość: Sandomierz
numer gadu-gadu: 1906351

Re: Kije karpiowe

Postprzez pyniek » 02 Sie 2010, 20:25

I ja wtrące parę słów w odświeżoną dyskusję, ale nie w sprawie marek producentów, a w sprawach transportowych.

Tak przy okazji, temat wyższości 2 składów nad inną liczbą składów już był wałkowany :roll:

Do rzeczy: Kiedy kupowałem swoje wędziska, kryterium wyboru (prócz ceny oczywiście :cry: ) były właśnie te 3 składy, bo nie wyobrażałem sobie transportowania przedmiotów dłuższych ode mnie w przypadku nieposiadania żadnego środka transportu. Okazało się jednak, że skusiłem się na 2 składy przy dł. 13ft, po czym udało mi się je upakować i w Golfie i w Focusie :)

Pozdrawiam i życzę udanych zakupów :ugeek:
Catch & Release - nie dotyczy Syrenki ;)

"Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla."

Image
Awatar użytkownika
pyniek
Rzecznik prasowy
Rzecznik prasowy
 
Posty: 297
Dołączenie: 18 Mar 2009, 16:00
Miejscowość: Sandomierz

PoprzedniaNastępna

Powróć do Sprzęt

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron